Close X

Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Kasprowicza w Nietążkowie

Facebook Psycholog Pedagog ZSP Nietążkowo Facebook Instagram

Sobota, 20 kwietnia 2024 r.
Lekcja muzealna
29 kwietnia 2008 r.

Dnia 29 kwietnia 2008 roku klasa II TE wraz z panią Danutą Boczek oraz z panem Łukaszem Złotowskim pojechała w ramach przedmiotu wiedza o kulturze do Muzeum Okręgowego w Lesznie, które znajduje się przy Pl. dr J. Metziga 17. Na lekcji muzealnej mogliśmy zapoznać się z dziełami malarskimi artystów takich jak np. Juliusza Kossaka, Józefa Chełmońskiego, Jacka Malczewskiego, Stanisława Wyspiańskiego czy Włodzimierza Tetmajera. Na samym początku uczestniczyliśmy w lekcji o romantyzmie. Lekcja ta była przeprowadzona przez panią Małgorzatę Gniazdowską, która w oparciu o slajdy opowiedziała nam o sztuce epoki romantyzmu. Następnie zwiedziliśmy wspaniale ekspozycje, które są umieszczone w salach muzealnych np. sala gdzie znajdowała się „Galeria portretów trumiennych”, która prezentuje zespół portretów trumiennych znajdujących się niegdyś w kościele pw. św. Jana w Lesznie, „Galeria portretu XVIII – XX” - prezentuje portrety dworskie, szlacheckie, mieszczańskie, „Galeria malarstwa polskiego o tematyce wiejskiej” - prezentuje malarstwo polskie od XIX do XX wieku o tematyce wiejskiej. O tych salach opowiedziała nam pani przewodnik.

Po opuszczeniu muzeum poszliśmy zwiedzić poewangelicki Kościół Św. Krzyża oraz barokowy kościół farny w Lesznie. Na rynku podziwialiśmy wspaniały barokowy ratusz oraz kamienice reprezentujące różne style architektoniczne. O godzinie 12,00 wysłuchaliśmy muzyki z kurantów.

Wyjazd do muzeum bardzo nam się podobał. Było wiele ekspozycji, ale najbardziej spodobała nam się wystawa związana z dziejami Leszna i Ziemi Leszczyńskiej. Zainteresowały nas też pamiątki historyczne pochodzące z czasów zaboru pruskiego oraz powstania wielkopolskiego 1918-1919 r. w postaci litografii, wyrobów ze szkła, platerów, pocztówek i plakiet (XIX – XX w.). Z okresu międzywojennego XX wieku zobaczyliśmy eksponaty przedstawiające dzieje garnizonu leszczyńskiego: 55 pułku piechoty oraz 17 pułku ułanów.

Uważam, że warto pojechać i zobaczyć wystawy gdyż są bardzo interesujące i dzięki nim możemy pogłębić naszą wiedzę np. z dziedziny malarstwa.

Barbara Konieczna

solidarni-z-ukrainą
e-dziennik   „Czas zawodowców BIS|- zawodowa Wielkopolska”|Patronat Politechniki<br />Poznańskiej