Amatorska Liga Piłki Nożnej Halowej
VIII Edycja Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej Halowej
Nietążkowo 2011-2012.

Regulamin Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej Halowej Nietążkowo 2010/2011

„WYCHOWANIE W TRZEŹWOŚCI PRZEZ SPORT”

  1. Podstawę regulaminu stanowią ogólne przepisy gry w piłkę nożną halową.
  2. W zawodach mogą brać udział zawodnicy, którzy od sezonu 2009/2010 nie zostali zgłoszeni w żadnym klubie piłkarskim biorącym udział w rozgrywkach ligi organizowanej przez PZPN. Ważna karta zawodnika w sezonie 2009/2010 dyskwalifikuje z uczestnictwa w lidze. Zawodnicy w dniu rozpoczęcia rozgrywek muszą mieć ukończone 18 lat.
  3. Każda drużyna zobowiązana jest dostarczyć organizatorom przed rozpoczęciem rozgrywek załączony formularz z wykazem imiennym oraz numerami zawodników biorących udział w lidze. Skład oraz numery na koszulkach nie mogą ulec zmianie do końca trwania rozgrywek. Nie dopuszcza się także uzupełniania listy o nowe nazwiska w trakcie trwania rozgrywek. Zgłosić można maksymalnie 12 zawodników.
  4. W czasie rozgrywania meczu na boisku przebywa pięciu zawodników (4+1) jednej drużyny. Mecz trwa 24 minuty (2x12 min), przerwa 1 minuta. Minimalna liczba zawodników niezbędna do rozpoczęcia meczu to 3 (2+1). W wypadku gdy na boisku pozostanie mniej niż 3 osoby (kary sędziowskie) mecz zostaje przerwany i przyznany zostaje walkower dla drużyny przeciwnej.
  5. Sędzia ma prawo zastosować karę dwuminutową lub ukarać zawodnika żółtą lub czerwoną kartką. Dwie żółte kartki w jednym meczu oznaczają kartkę czerwoną. Dwie żółte kartki zdobyte w dwóch kolejnych meczach dyskwalifikują zawodnika z gry w następnym rozgrywanym meczu. Kartka czerwona wyklucza z gry zawodnika do końca meczu. Inny zawodnik może zająć miejsce wykluczonego po upływie 2 minut lub po utracie bramki przez swoją drużynę. Utrata bramki niweluje również karę czasową. Kartka czerwona automatycznie wyklucza zawodnika z gry w dwóch meczach ligowych swojej drużyny. Zawodnik ukarany czerwoną kartką musi opuścić plac gry udając się do szatni.
  6. Sędzia ma prawo ukarać zawodnika karą czasową i jednocześnie kartką.
  7. Niedozwolone jest wejście wślizgiem. Mecz rozgrywany jest do linii bocznej i końcowej okalającej boisko. Rzut karny wykonywany jest z linii 7 metrów.
  8. Wznowienie gry po opuszczeniu boiska przez piłkę zawodnik wykonuje nogą. W przypadku odbicia się piłki o sufit lub jego konstrukcję, gra zostaje wznowiona przez drużynę przeciwną z linii bocznej boiska na wysokości gdzie piłka uderzyła o w/w elementy. Wprowadzenie ponownie piłki do gry przez bramkarza po opuszczeniu boiska następuje w sposób dowolny (ręką lub nogą), przy czym nie wolno bramkarzowi przerzucić piłki lub wybić nogą poza własną połowę boiska. W przeciwnym razie sędzia dyktuje rzut wolny dla drużyny przeciwnej z linii bocznej boiska na wysokości środka boiska.
  9. Wszystkie rzuty wolne wykonywane są w sposób bezpośredni. Wyjątek stanowią sytuacje, w których sędzia zarządza rzut wolny pośredni. Bramka zdobyta bezpośrednio podczas wykonywania autu nie jest zaliczana jako bramka zdobyta w sposób prawidłowy. Odległość zawodnika drużyny przeciwnej od miejsca wykonywania stałych fragmentów gry wynosi 3 metry. Niezastosowanie się do tego przepisu może spowodować karę ze strony sędziego.
  10. Wszystkie faule drużyny są zliczane w czasie trwania meczu. szósty faul i każdy następny jest karany rzutem karnym.
  11. Na czas wykonywania rzutu karnego zegar zostaje zatrzymany.
  12. Niestawienie się drużyny po upływie 10 minut od momentu regulaminowego czasu rozpoczęcia meczu powoduje walkowera dla drużyny przeciwnej.
  13. Sygnałem kończącym spotkanie jest gwizdek sędziego lub sygnał syreny z zegara mierzącego czas.
  14. W przypadku szczególnie nie sportowego zachowania organizatorzy mogą wykluczyć zawodnika lub całą drużynę z rozgrywek bez zwrotu wpisowego. Za otrzymanie czerwonej kartki organizatorzy mogą odsunąć zawodnika od większej ilości spotkań.
  15. Za nie sportowe zachowanie zawodników rezerwowych oraz osób nie będących zawodnikami a znajdującymi się wśród zespołu ukarani zostają zawodnicy zespołu, począwszy od kapitana, karą czasową, kartką żółtą do kartki czerwonej włącznie.
  16. Niesportowe zachowanie zawodników w stosunku do sędziego protokolanta oraz obsługującego zegar powoduje karę czasową, kartkę żółtą do kartki czerwonej włącznie.
  17. Wszystkie niesportowe zachowania wymienione w punktach 14, 15,16,17 mogą skutkować karami finansowymi dla zespołu w wysokości, którą ustali organizator ligi.
  18. W wypadku wyjątkowo agresywnego zachowania zawodnika w stosunku do sędziego, organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odsunięcia zawodnika od gry w aktualnym sezonie oraz odsunięcia od rozgrywek w kolejnych edycjach ALPNH przez najbliższe trzy lata
  19. W przypadku trzeciego walkowera, organizatorzy dyskwalifikują drużynę z dalszych rozgrywek, przyznając pozostałym drużynom walkowery (za mecze rozegrane i nie rozegrane). Taka sama decyzja dotyczy zespołu odsuniętego od rozgrywek.
  20. Mecze rozgrywane są według ustalonego kalendarza i regulaminu, który drużyny akceptują przystępując do rozgrywek, a w przypadkach szczególnych organizatorzy mogą przystać na inny termin rozegrania spotkania.
  21. Punktacja:
    • za wygrany mecz – 3 pkt
    • za remis – 1 pkt
    • za przegrany mecz – 0 pkt
    • walkower – 3 pkt, bramki 3:0, 0:3 dla zespołu oddającego walkower.
  22. W przypadku równej ilości punktów decyduje pojedynek bezpośredni zainteresowanych zespołów, następnie różnica między bramkami zdobytymi a straconymi, w dalszej kolejności ilość strzelonych bramek. W ostateczności o kolejności zdecyduje seria rzutów karnych, po pięć na każdą drużynę. Przy remisie po karnych, po jednym rzucie karnym do rozstrzygnięcia.
  23. Wszelkie kwestie sporne rozstrzygają organizatorzy. Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji regulaminu.
  24. Zmiany zawodników odbywają się tylko w wyznaczonej strefie. Sygnał złej zmiany może dać sędzia główny i sędziowie znajdujący się przy stoliku. Za złą zmianę zawodnik, jeden z zawodników przebywających na boisku zostaję ukarany dwuminutowym wykluczeniem. Na boisku nie może przebywać więcej niż 5 zawodników.
  25. Do gry dopuszcza się zawodników w obuwiu sportowym przeznaczonym do gry na sali sportowej.
  26. Zespół musi posiadać stroje sportowe w jednakowym kolorze z widocznymi numerami na koszulkach.
  27. Rozgrywki prowadzone są piłką dostarczoną przez organizatora.
  28. Czas weryfikacji zawodników przez organizatorów odbywa się do trzeciej kolejki rozgrywek.

Organizator

mgr Jarosław Pietrowski
mgr Marcin Grzesiak
mgr Łukasz Złotkowski