Close X

Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Kasprowicza w Nietążkowie

Facebook Psycholog Pedagog ZSP Nietążkowo Facebook Instagram

Piątek, 19 kwietnia 2024 r.
Wycieczka%20angloj%C4%99zyczna%20do%20Londynu
29.01-01.02.2019 r.

Nasza przygoda rozpoczęła się w nocy z poniedziałku na wtorek (29.01.2019) na lotnisku w Poznaniu. Dla większości, z naszej 23-osobowej grupy, był to pierwszy lot samolotem w związku z tym już od samego początku zdobywaliśmy nowe umiejętności – te związane z odprawą i te, które związane były ze spakowaniem bagażu w podróż samolotem. Wylądowaliśmy na lotnisku London Stansted, skąd wyruszyliśmy pociągiem do centrum Londynu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od mostu zwodzonego Tower Bridge poprowadzonego nad Tamizą w pobliżu Tower of London oraz St. Paul’s Cathedral – jednego z najbardziej znanych kościołów anglikańskich w Wielkiej Brytanii i budowli Londynu. Znajduje się on w samym sercu londyńskiej dzielnicy City of London. Wieczorem dotarliśmy do Rest Up Hostel, gdzie nocowaliśmy i jedliśmy smaczne, obfite angielskie śniadania. Wieczory spędzaliśmy wspólnie – planując następny dzień oraz słuchając ciekawostek o Londynie, które opowiadała nam p. Justyna Górniak – Zielonka.
Kolejnego dnia po śniadaniu obejrzeliśmy London Eye – koło obserwacyjne znajdujące się w dzielnicy Lambeth w Londynie. Po drodze zwiedziliśmy St George’s Cathedral Southwark, następnie Big Bena, który obecnie jest w remoncie oraz Houses of Parliament (Pałac Westminsterski). Kolejnym punktem wycieczki była National Gallery, w której znajduje się wiele ważnych dla historii sztuki dzieł, między innymi – Madonna w grocie Leonarda da Vinci, Wieczerza w Emmaus Caravaggia, Kąpiąca się kobieta Rembrandta van Rijn. Wszyscy obejrzeliśmy znany obraz Vincenta van Gogha Słoneczniki. Młodzież, podczas wizyt w punktach gastronomicznych oraz zakupu pamiątek z Londynu, miała możliwość wykorzystania w praktyce umiejętność posługiwania się językiem agielskim.
Trzeciego, ostatniego dnia udaliśmy się pod Buckingham Palace – największy na świecie pałac królewski, który od 1837 roku pełni funkcję oficjalnej siedziby monarszej. Przed siedzibą monarchini brytyjskiej znajduje się pomnik jej poprzedniczki – królowej Wiktorii. Prawdopodobnie podczas naszej obecności w tym miejscu Elżbieta II – królowa Wielkiej Brytanii przebywała w Buckingham, ponieważ sztandar królewski wisiał na pełnej wysokości. Następnie udaliśmy się do Harrodsa – luksusowego domu towarowego przy Brompton Road, w dzielnicy Knightsbridge. Kolejnym punktem naszej wycieczki były muzea: Natural History Museum, w którym zwróciliśmy szczególną uwagę na galerię dinozaurów, a przede wszystkim na znajdującego się tam ryczącego, ruchomego dinozaura-robota. Odwiedziliśmy również Science Museum – muzeum nauki i techniki, skąd udaliśmy się do London Victoria Station i wyruszyliśmy w dwugodzinną podróż autobusem na lotnisko London Luton.
Bogatsi o nowe doświadczenia, zauroczeni Londynem, z plecakami wypełnionymi pamiątkami przylecieliśmy do Poznania.

solidarni-z-ukrainą
e-dziennik   „Czas zawodowców BIS|- zawodowa Wielkopolska”|Patronat Politechniki<br />Poznańskiej